Kolēģes! Septembris jau pusē. Trauksmains, darbīgs. Droši vien daudz jauna saklausīts par kompetenču izglītību.
Vai darba ritmā pamanījāt, ka reformatori ķērušies klāt domai, ka latviešu valodā eksāmens varētu nebūt?
Nosūtu jums nra.lv 15. septembra rakstu.
Kā rīkosimies? Vai klusēsim, nogaidīsim? Varbūt uzsākam cīņu! Silvija
Radzobe draudējusi, ka pieķēdēšoties pie IZM durvīm, ja eksāmeni tiks
atcelti.
Satraucoša ir vadošo un valdošo attieksme pret latviešu valodu. Nu jau arī ārstiem nebūs jāzina latviešu valoda.
Vija Cerusa
Raksts.
Raksts "Latviešu valodas speciālisti šokēti par iespējamo valodas eksāmena atcelšanu"
Diskusijas vietne (Ierakstiet savu vārdu, uzvārdu un skolu, pēc tam ierakstiet savu viedokli. Beigās jānospiež 2 reizes taustiņš "Enter" , lai nākamais var turpināt rakstīt savu viedokli.)
Lapas
- Sākums
- LVLSA valde
- Rekvizīti
- Asociācijas vēsture
- Protokoli
- Literāro žurnālu konkurss
- Mans latviešu valodas skolotājs
- Sadarbība ar IZM, VISC u.c. institūcijām
- Kā iestāties asociācijā?
- Ragaciema pārgājiens
- Sadarbība ar augstskolām
- Darbības virzieni
- Olimpiāžu materiāli
- LVLSA biedru materiāli kompetenču pieejai (brīvpieeja)
pirmdiena, 2017. gada 18. septembris
otrdiena, 2017. gada 8. augusts
Liepājas d(D)zintara atskaņas
Noslēgusies
LVLSA Liepājas vasaras
radošā nometne „Liepājas d(D)zintars 2017” ar
profesionālās pilnveides programmu „ Latviešu valodas un literatūras satura un
metodikas novitātes: teorija un prakse”, kas risinājās no 1. - 4. augustam,
izmantojot Liepājas Universitātes mācību spēku intelektuālo bāzi (D. Markus,
A.Helviga, L.Lauze, A.Kuduma, L.Zulmane, E.Lāms), gūstot ieskatu
ESF projektā „ Kompetenču pieeja mācību saturā latviešu valodā un literatūrā” (
eksperti - D.Laiveniece, M. Bušmanis), kā arī iepazīstot Kurzemes novada
vēstures un kultūras ainavu ( G.Silakaktiņš, V.Valdmane, I.Krauze, Ēdoles pils,
Alsungas novada ļaudis, suitu sievas). Radošajā nometnē piedalījās 59 latviešu
valodas un literatūras skolotāji no Liepājas puses, Aizputes, Aizkraukles,
Bauskas, Brocēniem, Cēsīm, Jēkabpils, Jūrmalas, Rēzeknes, Saldus, Skrundas,
Saulkrastiem, Valmieras,Tukuma, Rīgas un citiem novadiem.
Plašāku aprakstu par Liepājas dienām gatavo LVLSA valdes
pārstāves I. Segliņa un
V.Bertrande.
Pateicamies par
finansiālo atbalstu Latviešu valodas aģentūrai, Liepājas Universitātei un
Liepājas Domei ( Vilnim Vitkovskim).
Skat. Liepājas nometnes
atspoguļojumu „Kurzemes Vārdā”, fotogrāfijās un citos materiālos.
www.liepajniekiem.lv
www.liepajniekiem.lv
A.Vanaga
ceturtdiena, 2017. gada 27. jūlijs
Asociācijas vasaras nometne Liepājā
Labdien, cienījamie kolēģi!
Drīz, pavisam drīz augusta sākumā satiksimies Liepājā vasaras nometnē. Pielikumos atradīsiet jaunāko programmu un dalībnieku sarakstu.
Programma.
Dalībnieku saraksts.
Izbraukšana no Rīgas 1.08.17. pl. 9.30.
Drīz, pavisam drīz augusta sākumā satiksimies Liepājā vasaras nometnē. Pielikumos atradīsiet jaunāko programmu un dalībnieku sarakstu.
Programma.
Dalībnieku saraksts.
Izbraukšana no Rīgas 1.08.17. pl. 9.30.
ceturtdiena, 2017. gada 22. jūnijs
trešdiena, 2017. gada 21. jūnijs
Latviešu trioletu krājums
Sirsnīgi sveicam Silviju Ludženieci ar latviešu trioletu grāmatas "Ir robeža starp mums tik smalka" iznākšanu! Silvija ir viena no šī krājuma autorēm.
Preses relīzes lasāmas šeit:
piektdiena, 2017. gada 21. aprīlis
E.Līva konkurss
Rakstnieka
Egona Līva 7. literārās prēmijas radošo darbu konkurss “Ietin Latviju pasaku
villainē”
Nolikums
trešdiena, 2017. gada 12. aprīlis
Asociācijas metodiskā semināra 08.04.2017. rezumējums
Pavasara seminārs 2017.
gada 8. aprīlī sadarbībā ar grāmatu apgādu „ Zvaigzne ABC”
8. aprīlī
grāmatu apgāda „ Zvaigzne ABC”
konferenču telpā Valdemāra ielā 6
notika asociācijas pavasara metodiskais seminārs. Apgāda SIC
koordinatore Inese Auziņa
iepazīstināja ar jaunāko metodisko palīgliteratūru, kā arī organizēja savu
kolēģu ziņojumus: projekta vadītāja Kristīne
Ilziņa sapulcējušies 42 asociācijas pedagogus
iepazīstināja ar daiļliteratūras plašo klāstu, jo īpaši pusaudžu
literatūru, savukārt interaktīvās grupas redaktors Roberts Mālnieks praktiski demonstrēja e- grāmatplaukta inovatīvās
iespējas un e- vides grāmatu izmantojumu stundā, kā arī aprādīja, kā šīm grāmatām iespējams pievienot skolotāju
pašu metodiskos papildmateriālus, kas nodrošina pedagoga darba metodisko
lietderību mācību procesā konkrētās klases vajadzībām.
Semināra gaitā tika apspriesti arī Latviešu valodas un literatūras
skolotāju asociācijas vasaras metodiskā nometnes ”Liepājas d(D)zintars” organizatoriskie
jautājumi. Nometne paredzēta 2017.
gadā no 1. līdz 4. augustam, tika konkretizēts satura plānojums
un izmaksas ( A.Vanaga, N.Dzintars).
Tāpat
sapulcējušies tika iepazīstināti ar metodiskajiem principiem, kuri ir pamatā
pamatsizglītības literatūras standarta projektam. Māris Bušmanis, projekta eksperts, uzsvēra, ka literatūras
standarts balstīts „ lielajās idejās”- vārda mākslas un citu mākslas veidu
unikalitātes izpratnē, brīvi paustās skolēna emocijās un viedoklī, izprotot
literāra darba mijiedarbi ar sabiedrību
( lasītāju), apzinoties, kādu
pieredzi rosina konkrētais literārais darbs un kāda ir šā darba kā kultūras
mantojuma vērtība. Skolēnam apgūstamās vērtīborientētās kompetences tiks
attīstītas indukcijas ceļā, izmantojot daudzveidīgus mākslinieciskus tekstus,
kā arī atbilstošus digitālos rīkus. 1.-3. klases skolēni latviešu valodu un
literatūru apgūs integrēti, savukārt no 4.klases būs atsevišķi literatūras un
latviešu valodas mācību priekšmeti.
Ar pamatizglītības latviešu valodas standarta
projekta principiem ar standarta un programmas izstrādes ekspertes Rēzeknes
Tehnoloģuju augstskolas profesores Sanitas Lazdiņas atļauju iepazīstināja
debašu fokusgrupas pārstāvji Anita Vanaga un Normunds
Dzintars, uzsverot, ka jaunā standarta izstrādes novitāte ir kompetenču
pieejā, tajā skaitā akcentējot caurviju kompetences, kā pašizziņu, domāšanu,
radošumu, sadarbību, datorpratību, tālab mainījušies metodiskie aspekti –
centrā izvirzīta valodas apguves funkcionalitāte un tekstveides prioritāte, kā
arī uzsvērta lielāka saistība ar citu valodu apguvi. Skolēns tiks rosināts radoši identificēt, definēt un
izteikt savas idejas, apgūstot saziņas,
valodas struktūras un tekstveides mācību saturu, mērķtiecīgi izvēloties sev
nepieciešamos informācījas avotus un mācīšanās stratēģijas.
Asociācijas sanāksmes sarunās izkristalizējās daži ierosinājumi:
- pa klašu grupām programmas un mācību līdzekļu izstrādes gaitā saskaņot tēmas, valodas satura apguvē plaši izmantojot atbilstošās klases literāros tekstus;
- nosaukt skolas tekstu žanrus, ko jāapgūst konkrētā posmā (latviešu valodas standarta projektā ir nosaukti daži lietišķie raksti), bet kurā brīdī jābūt gataviem saturiski un kompozicionāli pareizi veidot viedokļa rakstu, anotāciju, atbilstošos domraksta žanrus, eseju ( argumentēto?), referātu, projekta darbu utt. Tas saskaņojams ar pārējiem mācību priekšmetiem pamatskolā, jo pārspriedumu, referātu, eseju u.c. raksta arī vēsturē, sociālajās zinībās un citur; nav vēlams, ka skolēni 6. klasē kādā priekšmetā tiek rosināti rakstīt eseju, bet viņi tam nav sagatavojušies, jo latviešu valodā to mācās( vismaz šobrīd) 9.klasē, līdz ar to viens un tas pats teksts tiek mācīts atšķirīgi un apgrūtina skolēnu kompetenti izpausties;
- literatūras standartā un programmā pamatskolai, kas domāts mazākumtautību skolēniem, iekļaut arī latviešu fokloras un literatūras atbilstošo kontekstu paralēli nacionālo literatūru vērtībām;
- terminoloģiski būtu jādefinē. kas ir mācību metodes un kas - stratēģijas, kā arī jāprecizē pedagoģiskā terminoloģija kopumā šā projekta izstrādes kontekstā.
Nākamā tikšanās-
izbraukuma seminārs Liepājā augusta sākumā- , turpināsim sarunu par pamatskolas standarta un
programmas projekta iedzīvināšanu skolas
praksē.
A.Vanaga
Abonēt:
Ziņas (Atom)